Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2011 20:14 - EurActiv: Мултинационални компании мамят източноевропейските потребители
Автор: aidasv Категория: Други   
Прочетен: 1274 Коментари: 1 Гласове:
6

Последна промяна: 14.04.2011 22:14



EurActiv: Мултинационални компании мамят източноевропейските потребители
Последна промяна в 19:01 на 13 апр 2011 image

Фотограф: TIM WIMBORNE

"Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар"
Милош Лауко, председател на Словашката асоциация на потребителите

В различните европейски държави големите компании за храни и напитки продават продукти с различно качество под едно и също наименование. За това предупреди Словашката асоциация на потребителите, съобщи офисът на
EurActiv в Словакия.

Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови държави - членки на Европейския съюз, заяви пред журналисти председателят на сдружението Милош Лауко. "Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар", отбеляза той.

Асоциацията е проверила избрани храни, купени от супермаркети в осем европейски държави: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България.

Проверените продукти са напитки с марката "Кока-Кола", шоколад "Милка", черен и червен пипер "Котани", разтворимо кафе "Нескафе голд", кафе на зърна "Якобс крьонунг" и кафе "Чибо еспресо". Всички те са изследвани в лаборатории, акредитирани от словашкия Национален институт по ветеринарна медицина и безопасност на храните.

Оказа се, че качество на всички взети проби е сходно само при шоколада "Милка". При пипера "Котани" обаче са отчетени най-големи несъответствия в отделните страни, посочва изданието.
Въпреки че "Котани" опакова в една-единствена фабрика продуктите си, предназначени за всички пазари, съдържанието на пакетите се различава, допълва EurActiv.

Продуктите, закупени в Унгария, Словакия и Австрия, са били по-влажни, отколкото стандартите изискват. Онези, предназначени за българския пазар, пък са съдържали твърде много стрити или наранени семена в сравнение с останалите, като нежелателните примеси възлизат на 10%. Червеният пипер за България междувременно съдържал само 108.9 грама екстракт от червен пипер на килограм при близо 140 грама на килограм в пакетите за австрийския пазар, показа още проучването.

По отношение на "Кока-Кола" пробите са послужили като потвърждение на ширещите се твърдения за различен състав на напитките, пише изданието. Безалкохолната напитка, продавана в Словакия, Унгария, България и Румъния, съдържа изогликоза, направена от царевица, която е много по-евтина от истинската захар (захароза), добавяна към напитката в Германия, Австрия, Полша и Чехия.

Според компанията изогликозата се използва и в САЩ и е уточнила, че подсладителят не влияе на качество на продукта.

Резултатите от проучването са предадени на еврокомисаря по здравеопазването и защитата на потребителите Джон Дали.

Проверените продукти

- напитки с марката "Кока-Кола" 
- шоколад "Милка" - само при него качеството на всички взети проби е сходно
- черен и червен пипер "Котани"
- разтворимо кафе "Нескафе голд"
- кафе на зърна "Якобс крьонунг"
- кафе "Чибо еспресо"


www.dnevnik.bg/pazari/2011/04/13/1074462_euractiv_multinacionalni_kompanii_mamiat/


Тагове:   пазари,


Гласувай:
6



1. willa - Егаси!!!
14.04.2011 23:55
И Кока-кола ли?!!!
"И ти ли, Бруте?":)))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aidasv
Категория: Други
Прочетен: 3019625
Постинги: 1607
Коментари: 1245
Гласове: 22779