Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2013 22:50 - Протести преди, протести и сега, протести предизвикани от най-различни неща
Автор: aidasv Категория: Други   
Прочетен: 2247 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 19.07.2013 17:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Протести преди, протести и сега, протести предизвикани от най-различни неща!
Протестите са протести когато са с ясни и точни искания, а не с имена на месеци!

Демонстрация,
протест, предложения,
но за хората във властта
явно те са без значени
e!

 

Живял едно време един цар. Много му трябвали пари и решил да вдигне данъците. Вдигнал ги и пратил ковчежника си да види как народът приема тази непопулярна мярка. Ковчежника се върнал и докладвал: - Псуват и работят, Ваше Величество.

Национална протестна демонстрация-КНСБ - Понеделник, 5-29-2006
Утре, 30 май 2006 г., вторник, ръководството на КНСБ призовава всички свои членове и симпатизанти, гражданите на България и столицата на Национална протестна демонстрация и митинг под мотото “Върнете ни надеждата!”
Свободни българи, братя и сестри, граждани, елате с нас, за да защитим правото си на достоен труд и живот,... Утре, 30 май 2006 г., вторник, ръководството на КНСБ призовава всички свои членове и симпатизанти, гражданите на България и столицата на Национална протестна демонстрация и митинг под мотото “Върнете ни надеждата!”
Свободни българи, братя и сестри, граждани, елате с нас, за да защитим правото си на достоен труд и живот, бъдещето на децата ни! Елате с нас на 30 май, за да кажем: “Няма да търпим повече бедност и унижение”! Да не позволим да влезем като най-бедната нация в ЕС!
Сборният пункт на участниците е от 11 до 12,30 часа пред сградата на КНСБ – пл. “Македония”. Шествието ще тръгне в 13,00 часа и ще мине по ул. “Алабин”, за да спре първо пред сградата на Българската стопанска камара заради натиска и опитите на работодателите да отнемат трудови и социални придобивки на хората на наемния труд.
След това шествието ще продължи по ул. “Алабин”, бул. “Витоша”, пл. “Св. Неделя”, бул. “Дондуков”, до площад “Независимост” /ларгото пред Министерски съвет/, където около 14 часа ще започне протестният митинг.
Ръководството на КНСБ поднася извиненията си на гражданите на столицата във връзка с неудобствата около затрудненото придвижване на колите на градския транспорт и личните автомобили, които Националната демонстрация ще предизвика.

- Вдигни данъците още! -наредил султанът.

image
Декларация на участниците в Националната протестна демонстрация на КНСБ - Вторник, 5-30-2006

ДО Г-Н ГЕОРГИ ПЪРВАНОВ
ПРЕЗИДЕНТ НА РБЪЛГАРИЯ

ДО Г-Н СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ
МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РБЪЛГАРИЯ

ДО Г-Н ГЕОРГИ ПИРИНСКИ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА НС НА РБЪЛГАРИЯ... ДО Г-Н ГЕОРГИ ПЪРВАНОВ
ПРЕЗИДЕНТ НА РБЪЛГАРИЯ

ДО Г-Н СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ
МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РБЪЛГАРИЯ

ДО Г-Н ГЕОРГИ ПИРИНСКИ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА НС НА РБЪЛГАРИЯ

ДО ПРЕДСЕДАТЕЛИТЕ НА ПГ В НС НА
РБЪЛГАРИЯ

ДО ПРЕДСЕДАТЕЛИТЕ НА ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ

КОПИЕ СРЕДСТВАТА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ


Д Е К Л А Р А Ц И Я
ОТ УЧАСТНИЦИТЕ В НАЦИОНАЛНАТА ПРОТЕСТНА
ДЕМОНСТРАЦИЯ НА КНСБ -
“ВЪРНЕТЕ НИ НАДЕЖДАТА! НЯМА ДА ТЪРПИМ
ПОВЕЧЕ БЕДНОСТ И УНИЖЕНИЕ!”,
проведена на 30 май 2006г.

Уважаеми г-н Президент на Република България,
Уважаеми г-н Министър председател,
Уважаеми г-н Председател на Народното събрание,
Уважаеми дами и господа,

16 години на преход и реформи ни крепи вярата, че скоро ще се усетят плодовете на многогодишните трудности, лишения и загуби. Налаганата от МВФ рестриктивна монетарна икономическа политика доведе до нарастваща социална диференциация, разширяваща се и задълбочаваща се бедност и стовари цялата социално-икономическа цена върху хората с ниски и средни доходи. Независимо, че българската икономика отдавна възстанови реалното си производство от началото на прехода, покупателната сила на реалната работна заплата е все още на половина спрямо 1990 г.
Липсата на национална политика по доходите през последните 5-6 години, довела до символичното общо реално нарастване на заплатите от под 10% и на пенсиите с около 14% и драстичните увеличения на цените на тока с над 95%, на парното с над 46%, на телефоните, хляба, лекарствата, водата, транспорта и други жизнено важни стоки и услуги оставиха над 3 000 000 българи под прага на бедност и принуждават 55% от хората мизерно да оцеляват с общ доход до 180 лева на месец на човек от домакинство. Над 120 млн.лв. заработени трудови възнаграждения се дължат на българските работници и служители.
След тежки и трагични периоди на масово обедняване и загубени работни места възкръсваше надеждата за поврат и промяна. В това ни убеждаваха всички политици в предизборните си платформи и ни внушаваха своята готовност да работят за развитието на страната и повишаване на доходите и качеството на живот на българските граждани.
Новото правителство, самоопределило се като „правителство на европейската интеграция и социалната отговорност”, близо година все още се подготвя за изпълнение на своята коалиционна програма, като притиснато от срокове и задължения от договора по присъединяването ни към ЕС отлага или подменя социални клаузи от другия договор – този с българския народ след изборите: за догонващо нарастване на доходите, за сближаване на качеството на живот със стандартите в ЕС, за гарантиране на строг финансов, правов и социален ред в страната.
Продължилите близо 5 месеца тристранни преговори за 3-годишен Пакт за икономическо и социално развитие са с неясен изход, защото държавата не показва единомислие и воля да реализира поне своите управленски ангажименти, работодателите поставят нови искания за поредно либерализиране на Кодекса на труда и премахване на доплащанията за условия на труд и прослужено време, както и орязване на безплатната храна. Утвърдени трудови и социални права и придобивки отново са под непрестанна атака. Паралелно с това правителството едностранно, зад гърба ни поема ангажименти в договорения наскоро Меморандум с МВФ, които не само опорочават, но обезсмислят и зачеркват общите усилия за постигане на адекватни решения по политиката на доходите.
Липсата на политическа воля за промяна и по-справедливо разпределение на общата данъчна и осигурителна тежест води до още по-широко отваряне на ножицата между много богатите и трайно бедните.
Подчиняването на реформата в здравеопазването на търговската логика, задълбочаващият се хаос, хроничното недофинансиране на системата и неефективния контрол и финансовия колапс в болниците лишава все повече българи от качествена здравна грижа, бърка все по-дълбоко в изтънелите им джобове и ги изправя пред избора между хляба и здравето.
Междувременно за четирите месеца на 2006 г. се натрупа 4,6% инфлация, която вече изяде повишението на пенсиите от началото на годината и надхвърля нарастването на заплатите през първото тримесечие. Очакваната за годината близо 8%-на инфлация обрича и заплатите и пенсиите на обезценяване, непознато през последните 7 години. А предстоят нови ценови удари на електроенергия, топлоенергия, транспорт, вода и др.
Като изразяваме категоричната си решимост да защитим социалните и трудови права и интереси на работниците и служителите и болшинството от българските граждани с всички законови средства, отправяме към законодателната и изпълнителната власт на Република България следните И С К А Н И Я:
1. Спешни законови и подзаконови промени с цел запазване на доплащанията за условия на труд, клас и безплатна храна.
2. Отказ от промени на трудовото законодателство извън директивите и препоръките на Европейската комисия и отхвърляне на претенциите на работодателите за увеличаване продължителността на работното време, за гъвкави режими на работа в ущърб на работника и облекчаване полагането на извънреден труд.
3. Извънредни компенсаторни мерки, които да осигурят реален ръст на доходите през 2006 г.:
· Нарастване на минималната работна заплата от 1 октомври на 180лв.;
· Увеличение на бюджетните заплати с 8% от 1 юли и с 13% от 1 октомври;
· Увеличение на работните заплати в частния сектор в съответствие с финансовите резултати.
4. Увеличаване на заплатите в стопанската дейност от началото на следващата година с процент не по-малък от сбора от инфлацията и ръста на производителността на труда и премахване на централизираната регулация за държавните и общински дружества.
5. Увеличаване на заплатите в бюджетните сектори от началото на следващата година с процент не по-малък от сбора от инфлацията и ръста на БВП.
6. Изпреварващо увеличаване на минималната работна заплата за страната, съобразно прага на бедност и ръста на средната заплата, като от 1 януари 2007 г. стане 200 лв. и договаряне на нови по-високи минимални осигурителни прагове и превръщането им в минимални брутни заплати.
7. Прекратяване на нарастването на личните осигурителни вноски на работниците и служителите и замразяването им на 35% от общата осигурителна тежест при запазване на размера й.
8. Увеличаване на необлагаемия доход, намаляване на данъчните удръжки за ниските и средни заплати и освобождаване от данъци и осигуровки на ваучерите за храна на работниците и служителите.
9. Наказателно преследване и затвор за работодатели, неплащащи заплати и осигуровки на работниците и служителите.
10. Приемане още през тази есен на нов закон за гарантиране на конституционното право на стачка в защита на колективните икономически и социални интереси за всички работници и служители на всички нива – предприятие, бранш/отрасъл и национално ниво.
11. Гарантиране на равен достъп до качествени здравни услуги и на правата на пациентите без допълнителни плащания, чрез законодателни промени, строг финансов контрол и ефективност на институциите в здравната система.
КНСБ декларира, че ще продължи да се бори за балансирана и справедлива икономическа, данъчна, бюджетна, подоходна и социална политика, която да направи живота на обикновения българин по-добър и поносим.
Днес над 10 000 работници и служители от цялата страна заявиха на висок глас на правителството и работодателите необходимостта от нова политика по доходите, гарантираща устойчивото им нарастване и постепенното им приближаване до европейските нива.
Върнете ни надеждата!
Няма да търпим повече бедност и унижение!

След няколко дни отново проводил ковчежника на проверка. - Още повече работят и още по-страшно псуват -докладвал пратеникът.

image

Господа управляващи, не се вглеждайте единствено в числата! Зад тях стоят живи хора и техните съдби! image

 45 000 души от цяла България се събраха днес 30.11.2011 г. на протест пред Народното събрание срещу увеличаването на пенсионната възраст и отпадането на класа. Многохилядното множество, заяви исканията си за достоен труд, достойно заплащане и достойни старини, в деня, когато в НС трябваше да се разглежда законопроекта за пенсионната реформа. От трибуната пред Парламента лидерът на КНСБ Пламен Димитров  заяви, че е необходимо всички да седнат на масата за преговорите, но само след като законопроектът бъде изтеглен, което и се случи. Докато президентите на КНСБ и КТ „Подкрепа” разговаряха с „виновниците” за протеста в сградата на НС, изпълнителният секретар на КНСБ Пламен Нанков изчете пред митингуващите исканията на хората, които двата синдиката внесоха до премиер-министъра Бойко Борисов, председателя на Народното събрание - г-жа Цецка Цачева и председателите на всички парламентарни групи в 41-ото Народно събрание.

45 000 души от цяла България се събраха днес 30.11.2011 г. на протест пред Народното събрание срещу увеличаването на пенсионната възраст и отпадането на класа. Многохилядното множество, заяви исканията си за достоен труд, достойно заплащане и достойни старини, в деня, когато в НС трябваше да се разглежда законопроекта за пенсионната реформа. От трибуната пред Парламента лидерът на КНСБ Пламен Димитров заяви, че е необходимо всички да седнат на масата за преговорите, но само след като законопроектът бъде изтеглен, което и се случи. Докато президентите на КНСБ и КТ „Подкрепа” разговаряха с „виновниците” за протеста в сградата на НС, изпълнителният секретар на КНСБ Пламен Нанков изчете пред митингуващите исканията на хората, които двата синдиката внесоха до премиер-министъра Бойко Борисов, председателя на Народното събрание - г-жа Цецка Цачева и председателите на всички парламентарни групи в 41-ото Народно събрание.


Декларация от Националния протестен митинг на КНСБ и КТ „Подкрепа” против пенсионните реформи и отнемането на „клас прослужено време”

 КОНФЕДЕРАЦИЯ НА  ТРУДА „ПОДКРЕПА”
КОНФЕДЕРАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ

ДО
ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА
НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Г-жа ЦЕЦКА ЦАЧЕВА

МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Г-н БОЙКО БОРИСОВ

ПРЕДСЕДАТЕЛИТЕ НА
ВСИЧКИ ПАРЛАМЕНТАРНИ ГРУПИ
В
41-ВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ

ДЕКЛАРАЦИЯ

УВАЖАЕМА г-жо ЦАЧЕВА,
УВАЖАЕМИ г-н МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА, ПРЕДСЕДАТЕЛИ
НА ПАРЛАМЕНТАРНИТЕ ГРУПИ В 41-ВО НАРОДНО
СЪБРАНИЕ,


От трибуната на многохилядния протестен синдикален митинг, в условията на ефективна национална железничарска стачка и от името на всички  работници и служители в България

ПРОТЕСТИРАМЕ
срещу ограбването на завоювани и изстрадани  социални  права

 

  • Отнемането на т.нар. „клас прослужено време”, скокообразното увеличение на пенсионната възраст за всички и  орязването на доходите на най-уязвимата социална група – пенсионерите, са възмутителни.
  • Прокарването на подобни рестрикции от днес за утре, с неаргументираното твърдение, че се прави неизбежна реформа, са  неприемливи и  самоцелни.
  • Неприемлив и обиден е избраният подход за изменение на изключително чувствителни параметри на осигурителното законодателство – зад гърба на социалните партньори, без сериозна предварителна работа, без задълбочен и професионален  анализ, без ясни перспективни разчети, без усилия да се търсят разумни баланси и консенсус.
  • Пенсионната реформа не започва от днес, нито дори от вчера. Тя  стартира с нашите усилия и нашето отговорно поведение далеч преди Вие да получите властта.  В продължение на много години, буквално до вчера, българските граждани понасяха все по-тежки и по-тежки условия за пенсиониране – десетки години повече стаж и увеличена пенсионна възраст с по 5 и по 3 години. С Националното споразумение от края на миналата година, отново с нашето активно и отговорно поведение, беше постигнат пълен консенсус за разумно, балансирано и перспективно развитие на започнатото. Не може да се изисква да приемем, че с лека ръка захвърляте положените от нас усилия и постигнатите решения, за да  натоварвате с нови непосилни рестрикции едни и същи поколения трудещи се и пенсионери.
  • Данните, които се оповестяват, ясно доказват, че драстичното увеличение на пенсионната възраст не постига прокламирания от министъра на финансите ефект за намаляване дефицита в пенсионната система. Точно обратното е вярно за всеки, който може да разчете числата и графиките. Целият ефект от близо 1 млрд. лв. намаление  разходите на солидарния пенсионен фонд ще се постигне единствено за сметка на правата на сегашните и бъдещите пенсионери – чрез дискриминация при определяне размерите на пенсиите и по-неизгодното им осъвременяване.


Заради всички тези неправди,
Заради самоцелните амбиции да се преследват фискални цели,   застрашаващи социалната еднородност на обществото и физическото оцеляване на най-беззащитните слоеве,
Заради недопустимото ограбване на натрупани осигурителни права,
Заради разрушаване доверието към осигурителната система,


ДЕСЕТКИТЕ ХИЛЯДИ УЧАСТНИЦИ В НАЦИОНАЛНИЯ ПРОТЕСТЕН МИТИНГ НА КНСБ И КТ „ПОДКРЕПА”

НАСТОЯВАТ:


1. Незабавно  да бъдат изтеглени от Законопроекта за бюджета на ДОО за 2012 г. всички нормативни изменения, относно увеличаване на пенсионната възраст, намаляване индексирането на пенсиите и техните размери.
Недопустимо е със закон с едногодишно действие, в преходните му и заключителни разпоредби, да се променят фундаментални принципи и норми на социалното осигуряване.

2. Всякакви промени на „Националното споразумение за нова стратегия за финансова стабилизация на ДОО и усъвършенстване на пенсионното законодателство” да стават при ясни цели и аргументи и само с участието на всички подписали го страни.

3. Да се съхрани  доплащането на т.нар. „клас за прослужено време”, който министър Дянков иска да отнеме.

В СЛУЧАЙ, ЧЕ НАШИТЕ СПРАВЕДЛИВИ ИСКАНИЯ БЪДАТ ОТНОВО ПРЕНЕБРЕГНАТИ И ЗАКОНОДАТЕЛЯТ ПРИЕМЕ ИЗМЕНЕНИЯТА,  ДВЕТЕ СИНДИКАЛНИ КОНФЕДЕРАЦИИ:


Ще пристъпят към ускорена подготовка на национални ефективни стачни действия, в съответствие с Конституцията и законите на страната.

Ще призоват действащия и избрания Президент на Републиката да застанат на страната на справедливостта и да наложат вето на законовите промени, с които шоково се увеличава пенсионната възраст и се въвеждат по-неизгодни за хората механизми на определяне и осъвременяване на пенсиите.

Ще апелират към народните представители, които споделят нашите аргументи и разбират нашия справедлив гняв, да оспорят законовите промени пред Конституционния съд.

ГОСПОДА УПРАВЛЯВАЩИ,

НЕ СЕ  ВГЛЕЖДАЙТЕ ЕДИНСТВЕНО В  ЧИСЛАТА!
ЗАД ТЯХ СТОЯТ ЖИВИ ХОРА И ТЕХНИТЕ СЪДБИ!

ВСЛУШАЙТЕ СЕ В ГЛАСА НИ!  
НАШАТА АЛТЕРНАТИВА Е РАЗУМНА!

30.11.2011

  image

knsb1vik1svishtov1.blog.bg/НБС"Водоснабдител" КНСБ - Протест на 30.11.2011год. в София - ТУК

image
image

aidasv.blog.bg/drugi/2011/12/17/ НБС"Водоснабдител" КНСБ - Протест на 30.11.2011год. в София - ТУК

image

На третото вдигане на данъците ковчежника се върнал и усмихнато докладвал: - Поданиците са го ударили на веселба, май вече свикнаха.

image

 

knsb1vik1svishtov1.blog.bg/НБС"Водоснабдител" КНСБ - Протест на 30.11.2011год. в София - ТУК


- Явно прекалих, намалявай данъците веднага! - наредил царят.

 

Идеи и предложения за изменения и допълнения в конституцията  

(Материалът съдържа част от посланията на КНСБ към политическите сили на предходните избори за Народно събрание - мандат 2009-2013 г. )

 

 

І. Необходими промени в Конституцията на Република България

Задълбочаващата се криза на доверие между гражданите, политиците и държавните институции налага необходимостта от промени в основния обществен договор (Конституцията на страната),за което КНСБ настоява от повече от  пет години. Своето решение чакат проблемите, свързани с баланса, контрола и взаимодействието на трите части на единната държавна власт – законодателна, изпълнителна и съдебна. Очакваното влизане в сила на Договора от Лисабон на ЕС ще постави редица  допълнителни изисквания и към българската Конституция.

 

1. Правата на гражданите трябва да бъдат разширени и прецизирани, така че наред с Международната харта за правата на човека на ООН, правата на гражданите в основния ни закон да кореспондират с Хартата на основните права на гражданите на Европейския съюз,неотделима част от Договора от Лисабон 2007г., както и с Европейската социална харта (ревизирана), ратифицирана от Република България.

В най-голяма степен от преразглеждане се нуждаят социално-икономическите права на гражданите. Те са формулирани като задължения за държавата, от които произтичат съответните права и облаги на гражданите.

1.1. В чл.6, ал.1 от Конституцията на Република България (КРБ) да се доразвият и запишат всички международно признати дискриминационни признаци, като се добавят: цвят на кожата, възраст, сексуална ориентация, принадлежност към национално малцинство, генетични белези и др.

1.2. Наред с провъзгласеното в чл.48, ал.1 от КРБ право на труд  и държавната грижа за осъществяването му , следва да се запише в духа на Всеобщата декларация за правата на човека /чл.23/, че всеки човек има право и на закрила срещу безработица.

1.3. Необходимо е да се въведе изрична норма, забраняваща детския труд.

1.4. Нужна е и конституционна гаранция за правото на всеки работник или служител на  защита срещу неоснователно уволнение.

1.5. Наложително е да се уреди конституционна гаранция относно правото на работниците и служителите на защита на вземанията им при фалит на предприятието, по ред и начин, определени със закон.

1.6. С преформулиране на нормата на чл.53 от КРБ, касаеща правото на образование, следва да се акцентира на правото на достъп до професионално и продължаващо образование, както и на професионална квалификацияи преквалификация в съответствие с  Меморандума на ЕК за учене през целия живот, в това число признаване на дипломи и компетенции.

1.7. Нужно е да се въведе нов принцип на изрична закрила на семейството в обвързаност с професионалния живот с цел съвместяване на семейния и професионален живот. Да се прогласи задължението на държавата да осигури на  семейството правна, икономическа и социална защита; изрично да се запише право на защита от уволнение на основание, свързано с майчинство и право на платен отпуск по майчинство (по бащинство) след раждане или осиновяване на дете.

1.8. От преформулиране се нуждае конституционната норма, гарантираща медицинското обслужване (чл.52 от КРБ) като освен право на “достъпна медицинска помощ”, да се добави и право на високо ниво на опазване на човешкото здраве, както и правото на достъп до превантивни здравни грижи.

1.9. Следва да се разшири обхватът на интересите, за чиято защита се осъществява правото на сдружаване на синдикални организации( чл.49 ал.1),като наред с труда и социалното осигуряване се добавят и защитата на социално-икономически интереси.

1.10. В съответствие с Международния пакт за икономически, социални и културни права /чл.8, т.1, б. d./, да се запише изрично, че каквито и ограничения да са въведени със закон относно правото на стачка, те не могат да водят до премахване правото на ефективна стачка.

1.11.Правото на колективно трудово договаряне, като едно от трите основни международно признати на най-високо равнище и наложили се от десетилетия синдикални права трябва конституционно да се гарантира, наред с правото на сдружаване и правото на стачка. Да се добави и развие правото на информация и консултиране.

1.12. Правото на сдружаване е необходимо да се разпространи и върху държавните служители(чл.49, ал.1 от КРБ), в това число по отношение и на другите синдикални права, включително правото на  ефективна стачка, заедно с работниците и служителите.

1.13. Правото на пряко участие в управлението и провеждането на референдума (чл.10, чл.42 КРБ) се нуждаят от доразвитие и конституционни гаранции по определени параметри, които сега са уредени в закон и фактически обезмислят и препятстват упражняването на това конституционно право.

2. Конституционният модел на съдебната власт в България се нуждае от сериозни  промени за да гарантира по-пълно спазването на индивидуалните и колективни трудови права на гражданите.

2.1. Наложително е радикално ускоряване и подобряване процеса на правораздаване по трудови дела, стабилна практика, качество на решенията чрез създаването на специализиран трудов съд или специализирани съдебни състави с участието на представители на работниците и работодателите, при нова процесуална уредба на разглеждане на тези спорове, със задължителна помирителна първа фаза на съдебното производство.Като противоконституционни и пораждащи затруднения с оглед конституционното право на защита приемаме и измененията в Гражданския процесуален кодекс (ГПК) свързани с набиране, сочене и аргументиране на касационните жалби по трудови спорове с противоречива съдебна практика с оглед евентуалното им допускане до касационно разглеждане (чл.280 ГПК). В тази посока искаме недвусмислен конституционен запис отричащ тези разпоредби в ГПК, тъй като принципа на чл.124 от Конституцията[1] не може да се противопоставя, да игнорира, на правото на защита.

В тази връзка е възможно да се обмисли и допустимостта за създаването на особени юрисдикции,  най-вече за решаване на трудови спорове, по подобие на опита и практиката в други държави , напр. Франция.

2.2. Допълнителни конституционни гаранции за правата на гражданите ще даде уреждането на правото на индивидуална и колективна жалба пред Конституционния съд, за ефикасна защита при противоречащи си закони, както и при техни противоречия с Конституцията. Правото на такава жалба да се предостави и на представителните синдикални и работодателски организации.

3. Повишаване на ефективността и контрола върху властовите компетенции на изпълнителната власт и президентската институция е безусловна необходимост. Затова е нужно:

3.1. Засилване на парламентарния контрол върху дейността на членовете на МС и въвеждане на възможността за искане за отзоваване на отделен министър, включително и по искане на 1/10 от избирателите;

3.2. Увеличаване тежестта на отлагателното вето на Президента с въвеждането на квалифицирано мнозинство от 2/3 от народните представители за неговото преодоляване от Народното Събрание, както и въвеждане на законодателна инициатива на президентската институция;

3.3. Въвеждане на конституционна норма за гарантиране на отговорен социален и граждански диалог както от изпълнителната, така и от законодателната власт.

4. По-нататъшно развитие на гаранциите за реално и ефективно местно самоуправление ще се постигне чрез:

4.1. Предоставяне на повече правомощия на общинските съвети;

4.2. Засилване на  финансовата децентрализация и независимост на местната власт;

4.3. Конституционно провъзгласяване на втора административно-териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление и да се  въведе изборност на областни съвети и областни управители.

5. Избирателната система се нуждае от стабилни и недопускащи уродливи избирателни практики/като купуване на гласове и др./ конституционни основи, насочени към разширяване на мажоритарното начало и единна кодифицирана правна уредба на избирателните процедури.

 

6. С оглед реално развитие на пряката демокрация е необходимо да се гарантира провеждането на националните и местните референдуми в Република България,както и тежестта на резултатите от тях.


imageЯвно както вървят нещата пак ще трябва да преправяме плаката!
Просто трябва да си търсим правата за достоен живот с нормална заплата!

 

10.07.2013
Позиция на КС на КНСБ за обществено-политическата и социално-икономическа ситуация в страната

31.03.2013
-
Минимална работна заплата - BG / Работещите бедни - BG



31.03.2013
-
Средна работна заплата - BG / Инфлация и индексация на доходите - BG



31.10.2010
-
Пакт за Икономическо и Социално Развитие на РБългария до 2009 год.


image




Тагове:   протести,


Гласувай:
5



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aidasv
Категория: Други
Прочетен: 3012138
Постинги: 1607
Коментари: 1245
Гласове: 22779