Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.10.2010 13:39 - Пакт за Икономическо и Социално Развитие на РБългария до 2009 год.
Автор: aidasv Категория: Други   
Прочетен: 3012 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 31.10.2010 14:01


Какво се приема, какво се говореше, как се развихме до 2009год. и накрая какво се оказа - някога се работеше за
Развито Социалистическо Общество, а сега се работи, за
Развито Капиталистическо Общество.
Тук въпросът на въпросите е колко се развихме, че  около
2 000 000 българи заминаха по света да се доразвиват като оставиха  Правителство, Работодатели и Синдикати да се "чудят" как да се справят с развитието на тези, които останаха в BG.


ПАКТ

  

ЗА ИКОНОМИЧЕСКО И СОЦИАЛНО РАЗВИТИЕ


НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ДО 2009 г.

 

.......................................................................................................

10.    Нарастване на доходите и подобряване на жизнения стандарт на българските граждани.

 

10.1.        

Политика за нарастване на доходите и за подобряване на жизнения стандарт, провеждана чрез трипартитно договаряни принципи, критерии и механизми в съответствие с икономическите възможности на страната и осигуряваща догонващо развитие спрямо ЕС-25;

 

 

10.2.        

Провеждане на последователна национална политика в областта на социалната сигурност и социалната защита с цел подобряване на жизнения стандарт и качеството на живот на населението, борбата с бедността и социалното изключване;

 

 

10.3.        

Приемане до края на септември 2006 г. на Методика за определяне официална линия на бедност. След договаряне със социалните партньори – поставяне линията на бедност в основата на системата за социална защита;

 

 

10.4.        

Ежегодно договаряне повишаването на доходите от труд при отчитане на:

 

·        Инфлацията;

·        Растежа на производителността на труда;

·        Конкурентоспособността на икономиката и конюнктурата на пазарите;

·        Промените в данъчноосигурителното облагане;

 

10.5.          

Ежегодно сключване на национално споразумение за препоръчителния индекс за увеличаване на работните заплати на заетите в реалния сектор на икономиката между национално представените организации на работодателите и национално представените организации на работниците и служителите. Препоръчителният индекс за увеличаване на заплатите в реалния сектор на икономиката трябва да превишава инфлацията и да осигурява реалното им нарастване. Това споразумение се сключва до края на първото тримесечие на годината след приемането на държавния бюджет на страната и след уточняване на прогнозите за развитието на съответните икономически сектори или браншове;

 

 

10.6.          

Ежегодно, в началото на бюджетната процедура договаряне на индекс за увеличаване на работните заплати в организациите и дейностите на бюджетна издръжка осигуряващ реалното им нарастване при отчитане на критериите по т. 10.4;

 

 

10.7.          

На основата на националното споразумение се провеждат преговори между социалните партньори на браншово ниво и на ниво предприятия за сключване на колективни трудови договори, в т.ч. за равнището на работната заплата. Увеличението на заплатите при тези преговори може да се отклонява от препоръчителния индекс, договорен на национално равнище, в зависимост от факторите, посочени в т. 10.4;

 

 

10.8.          

Разработване на механизъм за формиране на средствата за работна заплата в бюджетните системи и организации в съответствие с принципите на програмното бюджетиране с цел повишаване ефективността на разходите;

 

 

10.9.          

В зависимост от възможностите на държавния бюджет за съответната година осигуряване на приоритети до края на 2009 г. за повишаване заплатите на някои категории заети в бюджетния сектор – учители, медицински специалисти, преподаватели в държавните висши училища и др.;

 

 

10.10.          

Приемане съгласувано със социалните партньори на наредба за работните заплати, която да влезе в сила през 2007 г. На тази основа развитие по браншове и предприятия на системи за формиране цената на труда чрез колективно трудово договаряне и вътрешни правила за работната заплата при задължително отчитане на квалификацията, количеството и сложността на работата, риска и тежестта на труда, производствения опит и др.;

 

 

10.11.          

Разширяване на ежегодното браншово договаряне на минималните основни работни заплати по икономически дейности при отчитане на факторите, посочени в т. 10.4 и ползването им като минимални осигурителни прагове за съответните категории персонал;

 

 

10.12.          

Ежегодно определяне на минималната работна заплата за страната след преговори със социалните партньори, като се отчитат официалната линия на бедност и средната работна заплата за страната;

 

 

10.13.          

Усъвършенстване на прогресивното данъчно облагане на доходите от труд чрез увеличаване на необлагаемия минимум и последователно намаляване размера на данъка върху ниските и средните работни заплати.

 

11.   Усъвършенстване на трудовото законодателство.

 

11.1.           

Регламентирано задължение за предварително съгласуване с национално представителните организации на работниците и служителите и с национално представителните организации на работодателите на всички трудовоправни и осигурителни актове независимо от техния вносител;

 

 

11.2.           

Разкриване на възможности и условия за създаване на агенции за временна заетост;

 

 

11.3.           

Законова регламентация на работата от разстояние в съответствие с доброволното рамково споразумение, подписано от социалните партньори на ниво Европейски съюз;

 

 

11.4.           

Ратифициране на Конвенцията на международната организация на труда за надомните работници;

 

 

11.5.           

Подготовка на законопроекти за уреждане на конституционното право на стачка, усъвършенстване уреждането на колективните трудови спорове и за гарантиране правото на синдикално сдружаване;

 

 

11.6.           

Ускоряване на процеса и качеството на правораздаване по трудови спорове, чрез създаването на специализиран трудов съд с участието на представители на работниците и работодателите, при нова процедура със задължителна предварителна помирителна фаза на производството;

 

 

11.7.           

Подготовка и провеждане на преговори за изменения и допълнения в Кодекса на труда с оглед позициите на социалните партньори и на Европейската комисия за необходимите изменения.

 

12.    Усъвършенствуване на нормативната база на законотворческия процес чрез приемане на законопроект за подготовка, обсъждане и приемане на нормативни актове.

 

13.    Провеждане на ефективен социален диалог.

 

13.1.           

Регламентиране на критерии за представителство на национално равнище на неправителствени организации, които са част от организираното гражданско общество;

 

 

13.2.           

Промяна на механизмите и критериите за установяване представителност на национално равнище на социалните партньори;

 

 

13.3.           

Насърчаване участието на социалните партньори и другите неправителствени организации във формирането на политиките и осъществяването им на различни равнища;

 

 

13.4.           

Разработване на нормативно решение за начина на излъчване на представителите на България в Европейския икономически и социален комитет, като се осигури правото на съответните организации да номинират и защитават техните кандидатури;

 

 

13.5           

Изготвяне на мотивирани отговори на неприетите предложения от страна на представителите на правителството при обсъждане предложенията на социалните партньори за нормативни актове от кръга на проблемите, обсъждани в рамките на Националния съвет за тристранносътруничество.


 ....................................................................................................

Настоящият Пакт за икономическо и социално развитие на Република България до 2009 г. е подписан от:

 

ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО:

 

МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ

НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ:                                              /п/

                                                                   (Сергей Станишев)

 

ЗА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И СЛУЖИТЕЛИТЕ:

 

КОНФЕДЕРАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИТЕ

СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ:                                                /п/

      (д-рЖелязко Христов)           

 

КОНФЕДЕРАЦИЯ НА ТРУДА

„ПОДКРЕПА”:                                                                            /п/

                      (д-р Константин Тренчев)

 

ЗА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ:

 

БЪЛГАРСКА СТОПАНСКА КАМАРА                                 /п/

                                                                 (Божидар Данев)                

 

БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-

ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА:                                                     /п/

(Божидар Божинов)

 

СЪЮЗ ЗА СТОПАНСКА

ИНИЦИАТИВА:                                                                          /п/

(Борислав Борисов)

 

БЪЛГАРСКИ СЪЮЗ НА ЧАСТНИТЕ

ПРЕДПРИЕМАЧИ „ВЪЗРАЖДАНЕ”:                                /п/

 (Манол Велев)

 

АСОЦИАЦИЯ НА ИНДУСТРИАЛНИЯ

КАПИТАЛ В БЪЛГАРИЯ:                                                       /п/

(Васил Велев)

 

 

КОНФЕДЕРАЦИЯ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ

И ИНДУСТРИАЛЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ:                              /п/

(Саша Безуханова)

 

                                                           /п/

 (Иво Прокопиев)  




aidasv.blog.bg/novini/2010/10/29/2008-lv-dostigna-izdryjkata-na-jivot-na-4-chlenno-semeistvo-.626939  


aidasv.blog.bg/novini/2010/10/29/bylgariia-e-46-a-v-sveta-po-blagodenstvie.626964         

 




Тагове:   България,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Е и какво?
31.10.2010 19:37
Станишев до голяма степен направи правилни стъпки. Сега какво става, ти кажи.
цитирай
2. aidasv - 1. kushel - Е и какво?
31.10.2010 21:02
В дадения случай цитирам част от един Пакт като всеки четейки я може сам да прецени какво е направено и какво не е, и какво впоследствие накара Синдикатите да излязат с определена позиция относно определени неща късаещи интересите на хората, на наемния труд, а емиграцията на българи след 1989 год. по време на "демократичните промени" направо си е убийствена за държавата, т.е. и при управлението на правителството с Министър-председател Сергей Станишев.
Това явление на емигриране по-всяка вероятност не е спряло и сега.
http://aidasv.blog.bg/technology/2009/09/09/politika-profsyiuzi-knsb-kt-quot-podkrepa-quot-niama-traini-.394573
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aidasv
Категория: Други
Прочетен: 3019743
Постинги: 1607
Коментари: 1245
Гласове: 22779