Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2010 00:33 - Оповестяване на земетресения
Автор: aidasv Категория: Новини   
Прочетен: 752 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 10.10.2010 00:34




Мая Попова: Страх ме е да оповестявам земетресения, за да не ме съдят като Лещански  30 септември 2010, 01:23
София, България   image image image 1999 г. Катастрофалното земетресение в Турция, което остави след себе си 17 480 жертви и стотици хиляди ранени. Бъбне трус в Североизточна България, предупреждава жената - земетръсен скенер. Феномени всякакви, но единственият, който разчита единствено на страданията на собственото си тяло, за да предсказва коя точка на планетата ще се раздвижи, е вече известната в цял свят Мая Попова. Дъщеря на висшепоставения при Тодор Живков Живко Попов, за което е писано надълго и нашироко. Репортер на "ШОУ" разговаря с нея по повод зачестилите земетресения у нас напоследък.

Питаме я серията от трусове в София да не би да са увертюра на апокалипсис в полите на Витоша? В същия момент Мая настръхва, опипва се и категорично заявява – всеки момент ще има трус в Североизточна България от около 2,7 по Рихтер. На следващия ден официалната сеизмологична институция обяви, че в Североизточна България е регистриран трус с магнитуд точно от 2,7 по Рихтер. Да, но...


- Мая, защо не усети и не алармира за трусовете на 9 и 10 септември, които изкараха акъла на софиянци?
- Как да не съм усетила и да не съм познала!? Разчопли сайта ми и медиите и ще видиш, че още на 16 август предвиждам и сигнализирам за засилена сеизмична активност в близко време в Централна Западна България. Е, по-голяма прецизираност от това здраве му кажи. И какво се случва? На 26-и подновявам прогнозата си. На 27 август първи трус, слаб, 2,8 по Рихтер. Междувременно имаше пет по-слаби труса.
Специално точно за тоя от 2,8 по Рихтер пет минути преди това се обаждам в бТВ на Евтим Милошев. Обявяват го по новините. Същото щях да направя и за тези на 9 и 10 септември.

- Но не се обади...
- Ама аз го бях маркирала преди това – точно Централна Западна България. Това е една и съща сеизмична вълна. Ако усещанията бяха много силни, щях да се раззвъня навсякъде. Ако е слабо, може да си замълча, щото щеше да настане паника. Сега вече има хора, които, ако напиша до 4 по Рихтер,

някой може да получи удар и близките да почнат да ме съдят.

Мерси! Достатъчно съм страдала покрай баща си, за да понеса отново подобно нещо заради себе си. А и имам опит вече от спекулациите на журналисти.

- И с какво те стресираха журналистите?
- От Ихтиманското земетресение пролетта, ако не се лъжа, на 50 км от София. 3,5 по Рихтер. Т. нар. великденско земетресение. Колеги от друг вестник, няма да кажа кои, още не изрекла три, цъфна заглавието в изданието им “Три по Рихтер удря София”. Още не казвам колко, и те написали заглавието. А тогава аз казах от 50 до 100 км от София. Още преди да им обясня, че 3,5 стават по няколко пъти на ден в Турция и Гърция.

- Три и пет се усеща.
- Да, но не е силно и е безопасно.

- Да, но това от 10 септември, също 3,5 по Рихтер, така раздвижи редакцията ни, че и аз самият побягнах навън. Имаше го и парализиращото подземно бучене, което може да ти изкара акъла.
- Зависи къде е била сградата ви и каква е конструкцията й. Сеизмолози са ми обяснявали, че под София има вулканични скали, при трусове се получава някакво движение и затова на различните места в столицата се усеща по различен начин.

- А вие, вашата конструкция къде беше тогава?
- Сега ще ви кажа нещо интересно и за самата мен. От сутринта на въпросната дата болките в краката под коленете ми започнаха да се интензифицират. Викам си, почва се, няма да се размине. Слизам на долния етаж, засилвам се към компютъра и сайта си, към телефона, и ме пресреща съпругът ми. Абсолютен атеист и антисуеверник. Казва: "Ми, знаеш ли какво сънувах преди две нощи? Ти си в затвора, съдят те, както Емил Лещански."... Аз вярвам в сънища. И както се бях засилила към компютъра и сайта си, се върнах обратно горе на терасата при дъщеря ни Чара. Тъкмо почвам да й обяснявам и буквално за минути

паренето се усилва и става нетърпимо и след секунди ни разлюля, дори си разлях кафето в полата.

- Значи трусовете от средата на август са свързани според теб?
- Ами да, значи това е едно и също сеизмично напрежение, което при мен започна, аз съм го писала със сигурност на 24 август. Иначе първото ми усещане беше още на 4 август. След това го подновявам на 26-и. На 27-ми е първият трус. Обаждам се на Милошев, на шефа на Института по геофизика и сеизмология, в бТВ и казвам, че в Североизточна България се случва същото. Две и девет, ако помниш. Казах им и за Централна и Западна България. Щото те ме питат кога става, аз им казах до два дни вероятно, и то след пет дни - буквална “земна треска”. Точно така се случи.

- Впрочем какви са ти усещанията за предстоящ трус в еди-коя си точка на света?
- За

България в краката под коленете.

Преди време се сливаха усещанията, особено ако са на границата между България и Турция или Гърция с България. Научих се да ги диференцирам с течение на времето коя точка за кой регион отговаря. Не съм водила статистика в тетрадка. Тя е в главата ми.

- А защо в сайта ви наред с верните ви почитатели постоянно се появяват писания на неверници, които ви търсят сметка, ако сте била сигурна в дарбата си защо не сте уведомила японското, турското и пр. посолства за предстоящи бедствия?
- Това са група от трима-четирима научни работници сеизмолози начело с една жена-сеизмоложка. Държат ме под лупа. Настървиха се след цунамито на остров Самоа. Оттогава започнаха да дебнат всяка моя запетая. Всичко започна от един мой сън, бях достатъчно простодушна да им го разкажа, но това е дълга история. Т.е. пропуснала съм го била. А същия ден рано сутринта отидох на колеж. Извинявайте, но аз да не съм биоробот, който е на 24-часов режим. Аз също имам мъж, деца, семейство. Но тази група ме дебне под лупа и не пропуска всеки повод да ме орезили. Самият факт, че никой от тях не е писал истинското си име, говори красноречиво.

Знаете ли как прогнозирах серията опустошителни земетресения в Турция през 1999? В началото се започва с усещане, то прераства в парещ дискомфорт в съответната точка на тялото ми. Накрая, непосредствено преди събитието, стига първо до някаква пулсация, нещо като сигнализиране, че събитието наближава, докато се стигне до трудно поносимо парене, не бих казала непоносимо, но ако тази част от тялото се докосне дори с пръст, то става нетърпимо. Това означава пика – земетръсът ще се случи след броени часове или всеки момент. Тогава

съобщих на турския посланик, че Турция я чакат опустошителни земетресениия.

Той ми повярва и сигнализира турското външно министерство, а тамошните дипломати и журналисти взеха всичко това на подбив и дори са се бъзикали с мен и посланика в Интернет. Това го научих от самия него, след като смъртоносните трусовете все пак се случиха. След това ме заляха от тв екипи, представители на водещи истанбулски вестници, електронни агенции.

- А когато земетръсът се укроти, паренето изчезва ли?
- Да, но не веднага, за разлика от натрупаната енергия, която се освобождава за секунди или минути след приплъзването на земните пластове. Ето сега, в момента ви казвам, че имам индикации за Североизточна България, но не повече от 2,8 по Рихтер. Ако някъде падне някоя керемида, хората няма какво да се паникьосват. Затова се пазя да давам точни прогнози. В смисъл, ако кажа до 4 по Рихтер, все някой ще припадне. Поне в близките две седмици не виждам страната ни да бъде обезпокоена дори от трусове около 2 по Рихтер. За столицата специално нямам дори начални индикации за трус в близките два-три месеца...

Едно интервю на Славей КОСТАДИНОВ

www.blitz.bg/news/article/88690


V                                   V                                       V  


Земетресение усетено в Провадия 05.11.2008, 10:15 (обновена 05.11.2008, 11:34)
news.bg
 

imageЗеметресението с магнитуд около 3.8 по скалата на Рихтер е усетено в района на община Провадия, област Варна, съобщават от МИС. 

По данни на Сеизмологичния център към Геофизичния институт на БАН е регистрирано земетресение е регистрирано в 9.37 часа.

То е било с епицентър на около 350 км, в посока изток-североизток, от София.

Трусът е продължил около половин минута.

Няма данни за жертви и щети. Временно е прекъсната връзката с мобилните оператори.

Земетресението е усетено и по високите етажи на сградите във Варна.

news.ibox.bg/news/id_1671793018


Тагове:   оповестяване,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: aidasv
Категория: Други
Прочетен: 3020051
Постинги: 1607
Коментари: 1245
Гласове: 22779